Preskočiť na hlavný obsah

Ako sa stravovať Paleo mimo domu



Viem, že ako začínajúci paleožrút je ťažké meniť svoje návyky. A hlavne, keď ich je hneď niekoľko.
Rozhodli ste sa prejsť na paleo stravu, buď dobrovoľne alebo zo zdravotného hľadiska. Keď ste ten druhý prípad je mi to ľúto. Vezmite si to z tej lepšej strany. Všetko zlé je na niečo dobré. A verte mi! Práve táto zmena Vám pomôže k lepšiemu životu.

Čo môžeme konzumovať a čo je zakázané sme si už povedali. Ďalší krok kupovania a zbavovania sa veci zo svojej domácnosti už máme tiež za sebou.
Ďalším krokom je stravovať sa Paleo aj mimo domu.


1.prípad
Chodíme do práce. Aspoň si myslím, že ste pracujúci ľud ako ja. A ako sa stravovať v práci bez toho aby sme porušili naše nové stravovanie?
Počas pracovnej prestávky si radi vyvetráme hlavy. Reštaurácie nám ponúkajú rôzne jedlá v podobe denného menu. Je však takéto stravovanie bezpečné?
Odporúčam sledovať popis jedál v dennom menu. Každý jedálny lístok musí mať zoznam Alergénov  obsiahnuté v jedlách.

2.prípad
Najistejšie je variť si doma! Privstať si alebo nachystať raňajky a obed  večer pred spaním. Viem bude to pre Vás zmena ak nie ste navyknutý chystať si jedlo. Možno ani neraňajkujte a prvé jedlo okúsite na obednej prestávke v reštaurácií. Možno si len kúpite bagetu v bufete a takto ďalej existujete  až do večera, kedy dôjdete domov a máte chuť zjesť všetko, čo vidíte. A hlavne rýchlo. Preto táto urýchlená doba vymyslela polotovary plné konzervantov.

Ja viem! Poviete si nie je čas. Nestíham. Uvedomte si však, že k svojmu telu by sme sa mali správať ako k chrámu. Videli ste niekedy v chráme neporiadok? Nie. Leskne sa čistotou a je plná kvetov.
Ak budeme mať čisté, silné a správne fungujúce telo, nebudú Vás ťažiť choroby, reuma, bolesti alebo akékoľvek infekcie. Budete zdravý a hlavne štíhli.

Základ je strava, ktorá predstavuje 80% úspechu. 20% predstavuje pohyb.

Ak chceme byť zdravý musíme si vypestovať ďalší návyk. A to nachystanie si stravy na nasledujúci pracovný deň.

Osobná skúsenosť
Zo začiatku som si chystala len raňajky + desiatu a olovrant vo forme (mrkvových tyčiniek s pestom alebo dipom, orieškov, ovocia).
Na obed som chodila do reštaurácie ako som Vám načrtla v prvom prípade. Sledovala som zoznam alergénov. Po čase (po prechode zo sacharidov na tuky), mi moje telo samo dávalo najavo, čo je pre neho správne. Preto si obed v reštaurácii doprajem len raz za čas a výhradné si chystám jedlo doma. Viem čo všetko obsahuje a mám istotu, že jem kvalitnú stravu bohatú na  zdravé tuky a vitamíny.

Výhody
Bude sa Vám to zdať nemožné všetko stíhať. Začiatky sú vždy ťažké. Prvou výhodou je, že v priebehu 2 týždňov si na to zvyknete a budete si vedieť zorganizovať čas.
Ďalšia výhoda je, že aj keď strávite viac času v kuchyni nadobudnete prax a vyskúšate rôzne nové chute. Vaše paleo recepty nebudú len tak ležať na poličke (alebo uložené v počítači) nevyužité.
Poslednou výhodou je, že sa začnete na svoje kulinárske večeri tešiť.  Ja si to ozaj užívam! :)

A ako vraví publikácia Moderné paleo: Nie sme na vojne! Raz za čas si môžeme dopriať niečo zo zakázaného zoznamu! ;) S mierou!

Vaša


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Smoothie (smúty) – prečo je také zdravé a pár tipov na prípravu :)

Mixovaná zelenina/ovocie pomáha telu tráviť (zelenina rozsekaná na kúsky má narušenú bunkovú stenu, s ktorou ma telo pri trávení problém. Pri žutí, zeleninu tak nerozdrvíme ako mixovaním). Čo značí, že získame maximum vitamínov a výživných látok. Oproti šťave obsahuje väčšie množstvo vlákniny! Vláknina napomáha dobrému tráveniu, cukor sa vďaka nej vstrebáva pomalšie a stabilnejšie, zasýti viac ako šťava. Dodáva energiu, prečisťuje pleť a tráviaci systém, hydratuje a podporuje imunitu.

Základné kroky pre prípravu Smúty: 1. Tekutina (voda; mlieko - paleoťaci nezabúdajte na rastlinné mlieka ako kokosové, mandľové...; zelený čaj, kokosová voda, jogurt biely s najvyššim obsahom tuku aký nájdete) 2. Zelenina ( poväčšine je to špenát, kel, cvikla, uhorka, šalát) túto zložku je možné vynechať keď chcete ovocné smoothie 3. Ovocie 4. Na dosiahnutie hustejšieho smúty je dobre pridať avokádo alebo banán 5. (Ne)Osladenie (túto zložku poväčšine vynechávam ovocie je samo o sebe sladké, tak načo sla…

Prílohy nie len k mäsu.....Nové Inšpirácie

Aké prílohy používať k mäsu, keď sme ryžu a zemiaky vylúčili? Skúsili ste už niekedy bataty a karfiol? Uvariť a rozmačkať s kokosovým mliekom alebo ghee na hladké a chutné pyré? A čo tak zeleninu na pare? Pečenú zeleninu?  Je toľko možnosti, že po takom dlhom čase mi príde ryža a zemiaky ako veľká nuda na tanieri.

1. Pečená koreňová zelenina! 
Skúste nakrájať mrkvu, petržlen, cviklu, kaleráb na malé kúsky.  Pridať celý cesnak, prípadne ešte namixovať maslovú tekvicu navrstviť na plech vystlaný papierom na pečenie. Pokvapkať olivovým olejom nakoreniť a nechať piecť 45min. pri 190 stupňoch? Alebo skúste do zapekanej misky uložiť v štýle ratatouille :)


Pre inšpiráciu:
Pečená zelenina: http://varimepaleo.sk/pecena-korenova-zelenina/
Hranolky: http://varimepaleo.sk/hranolky-sladkych-zemiakov/
Zeler v paradajkovej omáčke: http://varimepaleo.sk/vynikajuci-hazankin-restovany-zeler-so-slaninkou-cibulou-a-paradajkami/

2. Pyré batatové, tekvicové, brokolicové.... Všetky sa pripravujú rovnako. Uvar…

Tip na raňajky II. časť

Opäť sú tu inšpirácie na paleo raňajky!
Hneď v úvode by som sa Vás chcela opýtať. Máte záujem o tipy na večeru? Zo skúsenosti môjho okolia viem, že najväčším problémom je "Čo môžem jesť na raňajky, keď sa vzdám múky?" Samozrejme nemôžete jesť len praženicu alebo šaláty. To po Vás nechcem :). Sú rôzne iné možnosti. Preto tu máme druhé kolo, čo dobré si ukuchtiť na raňajky. Ja osobne dávam prednosť slaným variaci-am. Nabudúce Vám  prezradím aj sladké možnosti.

 Prinášam ďalšie tipy:

1.Zapečený grep - recept

2. Lososovo-omeletové sushi  Tri ingrediencie a máte hotovo :),
recept v publikácií: Daniel Green - Paleo dieta 

3. Zapečené avokádo s volským okom  Avokádo nakoreníme podľa chuti (olivový olej, cesnak, čierne korenie),   surové vajíčko umiestníme na miesto odkiaľ sme vybrali kôstku  a dáme zapiecť na  10-15 min. pri teplote 180.C
4. Tekvicové lievance  recept v publikácií: Sladkosti bez výčitiek
5. Praženica a cviklovo-mrkvový šalát
6. Omeleta so špenatom

 7. Avokadovo-paradaj…