Preskočiť na hlavný obsah

Whole 30 a moje nové návyky

Detox som zahájila 2.januára a  viac ako polovicu detoxikačného programu Whole30 je úspešne za mnou. Je pravdou, že nemám chuť na rafinované sladkosti (cheessecake ani čokoládové múčne torty) akéhokoľvek typu,  ale neviem sa zbaviť pocitu, že sa horkej čokolády už neviem dočkať. Odratávam dni! :) V režime Whole 30 mám povolené jedine ovocie, ktoré tiež musím nahradiť ako jednu z troch porcii jedla počas dňa. Však aj zelenina obsahuje sacharidy, takže ich mám viac než dosť :D. Napríklad mrkva alebo cvikla.

Ako paleo stravujúca sa osoba nepovažujem Whole30 až za taký prísny detox. Obmedzila som mliečne výrobky. Zvykla som jedávať maslo, tvrdý syr a dovoliť si raz za čas Paleo dezerty :). Našla som nové inšpirácie na dezerty a po dlhom čase som si dala zelený hrášok, ktorý paleo vylučuje :).

Najviac času mi zaberá plánovanie jedálnička. Nie som  zvyknutá si plánovať jedlo na celý týždeň, ale je pravda, že človek tým ušetrí a spotrebuje ozaj všetko čo má v chladničke :).  Treba prekonať miernu lenivosť, ktorá nastáva vždy, keď dôjdem z práce.  :D

Novým režimom som si začala variť večer pred spaním a ráno si všetko zohriať a dať si to obedarovej tašky, ktorá udržuje teplo. A večeru už mávam doma. A hneď po nej vyváram na nasledujúci deň. Viem je to dosť pracne ale radosť zo skúšania nových pokrmov vo mne víťazí :). Odmena je potom zaručená. Počas celého dňa sa cítim výborne. Som plná energie a nenafukuje ma.

K tomu som pridala aj pohyb ako prechádzky po meste počas obednej prestávky. Každú hodinku pobehujem po schodoch. Nastavila som si budík aby ma upozorňoval. Snažím sa rozprúdiť krv v končatinách a nekvasiť za počítačom.

Tak držte prsty :)!  Už len 10 dní :)





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tip na raňajky II. časť

Opäť sú tu inšpirácie na paleo raňajky!
Hneď v úvode by som sa Vás chcela opýtať. Máte záujem o tipy na večeru? Zo skúsenosti môjho okolia viem, že najväčším problémom je "Čo môžem jesť na raňajky, keď sa vzdám múky?" Samozrejme nemôžete jesť len praženicu alebo šaláty. To po Vás nechcem :). Sú rôzne iné možnosti. Preto tu máme druhé kolo, čo dobré si ukuchtiť na raňajky. Ja osobne dávam prednosť slaným variaci-am. Nabudúce Vám  prezradím aj sladké možnosti.

 Prinášam ďalšie tipy:

1.Zapečený grep - recept

2. Lososovo-omeletové sushi  Tri ingrediencie a máte hotovo :),
recept v publikácií: Daniel Green - Paleo dieta 

3. Zapečené avokádo s volským okom  Avokádo nakoreníme podľa chuti (olivový olej, cesnak, čierne korenie),   surové vajíčko umiestníme na miesto odkiaľ sme vybrali kôstku  a dáme zapiecť na  10-15 min. pri teplote 180.C
4. Tekvicové lievance  recept v publikácií: Sladkosti bez výčitiek
5. Praženica a cviklovo-mrkvový šalát
6. Omeleta so špenatom

 7. Avokadovo-paradaj…

Paleo potraviny, váš nový jedálniček!

Pomer vášho nového jedálnička je:
zelenina 45-50% + tuky 25% + živočíšne bielkoviny 25 % 1. základ tvorí zelenina. Áno Paleo neznamená jesť len mäso. Stretla som sa s označením, že Paleo je mäsová diéta. Nie! Vo svojej podstate je Paleo strava zeleninová. Správny paleožrút konzumuje viac zeleniny ako mäsa. Vysoký podiel zeleniny v našom jedálničku zabezpečí vlákninu, vitamíny, minerály a enzýmy. K nej tiež zaradzujeme hríby a morské riasy. 2. Tuky sú pre naše „prepnutie“ zo sacharidového režimu do tukového podstatne dôležité. Predovšetkým hovorím o živočíšnych a stabilných - rastlinných ako kokosový a olivový olej. So slnečnicovým olejom sa nadobro rozlúčte. Nahraďte ho bravčovou masťou, kokosovým olejom, maslom, olivovým olejom. Obmedzením sacharidov potrebujeme nový zdroj energie. Zvýšenou konzumáciou tukov a obmedzením sacharidov zaručene nepriberiete. Zapamätajte si, že jedno vylučuje druhé.

3. Mäso nie je dominantnou zložkou nášho jedálnička, avšak nijako mu neublíži ;). Tuky z mäs…

Stránky / Odkazy o paleo strave,