Preskočiť na hlavný obsah

Whole 30 a moje nové návyky

Detox som zahájila 2.januára a  viac ako polovicu detoxikačného programu Whole30 je úspešne za mnou. Je pravdou, že nemám chuť na rafinované sladkosti (cheessecake ani čokoládové múčne torty) akéhokoľvek typu,  ale neviem sa zbaviť pocitu, že sa horkej čokolády už neviem dočkať. Odratávam dni! :) V režime Whole 30 mám povolené jedine ovocie, ktoré tiež musím nahradiť ako jednu z troch porcii jedla počas dňa. Však aj zelenina obsahuje sacharidy, takže ich mám viac než dosť :D. Napríklad mrkva alebo cvikla.

Ako paleo stravujúca sa osoba nepovažujem Whole30 až za taký prísny detox. Obmedzila som mliečne výrobky. Zvykla som jedávať maslo, tvrdý syr a dovoliť si raz za čas Paleo dezerty :). Našla som nové inšpirácie na dezerty a po dlhom čase som si dala zelený hrášok, ktorý paleo vylučuje :).

Najviac času mi zaberá plánovanie jedálnička. Nie som  zvyknutá si plánovať jedlo na celý týždeň, ale je pravda, že človek tým ušetrí a spotrebuje ozaj všetko čo má v chladničke :).  Treba prekonať miernu lenivosť, ktorá nastáva vždy, keď dôjdem z práce.  :D

Novým režimom som si začala variť večer pred spaním a ráno si všetko zohriať a dať si to obedarovej tašky, ktorá udržuje teplo. A večeru už mávam doma. A hneď po nej vyváram na nasledujúci deň. Viem je to dosť pracne ale radosť zo skúšania nových pokrmov vo mne víťazí :). Odmena je potom zaručená. Počas celého dňa sa cítim výborne. Som plná energie a nenafukuje ma.

K tomu som pridala aj pohyb ako prechádzky po meste počas obednej prestávky. Každú hodinku pobehujem po schodoch. Nastavila som si budík aby ma upozorňoval. Snažím sa rozprúdiť krv v končatinách a nekvasiť za počítačom.

Tak držte prsty :)!  Už len 10 dní :)





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Smoothie (smúty) – prečo je také zdravé a pár tipov na prípravu :)

Mixovaná zelenina/ovocie pomáha telu tráviť (zelenina rozsekaná na kúsky má narušenú bunkovú stenu, s ktorou ma telo pri trávení problém. Pri žutí, zeleninu tak nerozdrvíme ako mixovaním). Čo značí, že získame maximum vitamínov a výživných látok. Oproti šťave obsahuje väčšie množstvo vlákniny! Vláknina napomáha dobrému tráveniu, cukor sa vďaka nej vstrebáva pomalšie a stabilnejšie, zasýti viac ako šťava. Dodáva energiu, prečisťuje pleť a tráviaci systém, hydratuje a podporuje imunitu.

Základné kroky pre prípravu Smúty: 1. Tekutina (voda; mlieko - paleoťaci nezabúdajte na rastlinné mlieka ako kokosové, mandľové...; zelený čaj, kokosová voda, jogurt biely s najvyššim obsahom tuku aký nájdete) 2. Zelenina ( poväčšine je to špenát, kel, cvikla, uhorka, šalát) túto zložku je možné vynechať keď chcete ovocné smoothie 3. Ovocie 4. Na dosiahnutie hustejšieho smúty je dobre pridať avokádo alebo banán 5. (Ne)Osladenie (túto zložku poväčšine vynechávam ovocie je samo o sebe sladké, tak načo sla…

Prílohy nie len k mäsu.....Nové Inšpirácie

Aké prílohy používať k mäsu, keď sme ryžu a zemiaky vylúčili? Skúsili ste už niekedy bataty a karfiol? Uvariť a rozmačkať s kokosovým mliekom alebo ghee na hladké a chutné pyré? A čo tak zeleninu na pare? Pečenú zeleninu?  Je toľko možnosti, že po takom dlhom čase mi príde ryža a zemiaky ako veľká nuda na tanieri.

1. Pečená koreňová zelenina! 
Skúste nakrájať mrkvu, petržlen, cviklu, kaleráb na malé kúsky.  Pridať celý cesnak, prípadne ešte namixovať maslovú tekvicu navrstviť na plech vystlaný papierom na pečenie. Pokvapkať olivovým olejom nakoreniť a nechať piecť 45min. pri 190 stupňoch? Alebo skúste do zapekanej misky uložiť v štýle ratatouille :)


Pre inšpiráciu:
Pečená zelenina: http://varimepaleo.sk/pecena-korenova-zelenina/
Hranolky: http://varimepaleo.sk/hranolky-sladkych-zemiakov/
Zeler v paradajkovej omáčke: http://varimepaleo.sk/vynikajuci-hazankin-restovany-zeler-so-slaninkou-cibulou-a-paradajkami/

2. Pyré batatové, tekvicové, brokolicové.... Všetky sa pripravujú rovnako. Uvar…

Tip na raňajky II. časť

Opäť sú tu inšpirácie na paleo raňajky!
Hneď v úvode by som sa Vás chcela opýtať. Máte záujem o tipy na večeru? Zo skúsenosti môjho okolia viem, že najväčším problémom je "Čo môžem jesť na raňajky, keď sa vzdám múky?" Samozrejme nemôžete jesť len praženicu alebo šaláty. To po Vás nechcem :). Sú rôzne iné možnosti. Preto tu máme druhé kolo, čo dobré si ukuchtiť na raňajky. Ja osobne dávam prednosť slaným variaci-am. Nabudúce Vám  prezradím aj sladké možnosti.

 Prinášam ďalšie tipy:

1.Zapečený grep - recept

2. Lososovo-omeletové sushi  Tri ingrediencie a máte hotovo :),
recept v publikácií: Daniel Green - Paleo dieta 

3. Zapečené avokádo s volským okom  Avokádo nakoreníme podľa chuti (olivový olej, cesnak, čierne korenie),   surové vajíčko umiestníme na miesto odkiaľ sme vybrali kôstku  a dáme zapiecť na  10-15 min. pri teplote 180.C
4. Tekvicové lievance  recept v publikácií: Sladkosti bez výčitiek
5. Praženica a cviklovo-mrkvový šalát
6. Omeleta so špenatom

 7. Avokadovo-paradaj…