Preskočiť na hlavný obsah

Ideálne chuťové kombinácie tzv. rýchlovky :)

Jar nám klope na dvere a pripravujem sa k tomu zodpovedne:). Poslušne zbieram medvedí cesnak a rozmýšľam nad veľkonočným paleo menu, o ktorý sa rada s vami podelím v budúcom článku.
V tom dnešnom sa chcem s vami podeliť o nevšedné chute. Vďaka magazínu Tesco som mala možnosť vyskúšať mnou menej známe kombinácie plodov, aj keď o  zdravej kombinácií brokolice a paradajok som vedela už skôr :), ktoré mi ozaj učarovali a rada by som ich šírila ďalej do sveta. Nájdete tu dipy aj šaláty.

Skvelé dipy
- Paradajky v celku pečieme v rúre, kým nebudú mäkké. Rozmixujeme s pekanovými alebo vlašskými orechami. Výborne chutí na sezamovo-ľanových plackách.

- Brokolicu varíme 5 minút. Zmiešame s hrsťou mandlí. Vzniknutý dip podávame k surovej zelenine nakrájanej na hranolčeky :D.

- Cviklu zabalíme do alobalu a necháme piecť hodinu. Potom ju očistíme a zmixujeme so slnečnicovými semienkami.

Zdravá kombinácia
Brokolica a paradajky - prevencia proti rakovine (Zelenina bohatá na antioxidanty, ktoré chránia pred nádorovým ochorením. Brokolica obsahuje sulforafan a paradajky lykopén )

Stačí ak popražte uvarenú brokolicu s paradajkami (prípadne paradajkové pyré) na olivovom oleji a cibuľke! Dochutíte oregánom, soľou a čiernym korením. Je to také jednoduché a chutné :).

Jablko a horká čokoláda - pre zdravé srdce (Draslík v jablku reguluje činnosť srdca a horká čokoláda obsahuje antioxidanty, ktoré chránia telo pred rôznymi zápalmi)

Jednoduchý recept na jablkovo-čokoládovú chuťovku
Jablko si nakrájame na tenké plátky, Rozpustíme horkú čokoládu (81% a viac) vo vodnom kúpeli spolu s kokosovým olejom. Plátky jablka rozložíme po tanieri, Pokvapkáme limetkou a polejeme rozpustenou čokoládou. Posypať orieškami :). Rýchla a famózna chuťovka.


Ideálne kombinácie pre dosiahnutie najlepšej chuti.
- Avokádo+červená cibuľa+orechy+ paradajky+sezam+citrón (avokádo s pradajkami rozmixovať a zvyšok nasekať a primiešať :) a podávať ako dip)

- Vajcia+ Pražené Mandle+zelená cibuľka+losos (prvé tri zložky zmixovať a podávať ako pyré k lososovi)

- Pečená/varená červená repa+jablko+kozí syr+pomaranče+rukola (ideálne všetko nakrájať a podávať ako šalát)

Tri chute šalátu
Sladkokyslý: Jablko nakrájame na malé kocky. Zeler postrúhajte na hrubo a pokropte citrónovou šťavou. Pridajte nadrobno posekané orechy a nastrúhaný parmezán (nemusí byť). Polejeme dresingom z horčice a medu.

Ovocný: zvyšky kuracieho mäska z obeda pomiešajte s pokrajanými jahodami a rukolou. Polejeme dresingom pozostávajúci z pomarančovej šťavy, lyžice horčice, korenia, soli a medu. (Nevýskušaný - na naše jahody si počkám v Júni :)) 

Kyslý: Uvarenú alebo upečenú cviklu pokrajame na plátky. Položíme na ňu kúsky kozieho syra a pomaranča. Lieskové oriešky posekáme na drobno a posýpeme ními šalát. Z balzamikového octu, olivového oleja, cesnaku, bazalky, oregána,  kokos. cukru, citronovej šťavy a soli pripravíme Vinaigrette. Polejeme ním šalát a podávame. 

Vaša

Komentáre

  1. Ta brokolica a mandle... to je presne to, čo by mi chutilo! A Peťovi zasa nie xD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :D ale aj tak to skús, v menšom :) a pekne si k tomu nakrajaj koreňovú zeleninu :) a zemiaky

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super rady, na orechy sice musim davat pozor, pretoze ma z nich boli brucho, ale niektore urcite vyskusam. Hlavne tu repu :)
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a na všetky druhy orechov, či len na konkrétny druh?

      Odstrániť
  4. Mňa veľmi zaujal ten ovocný šalát s mäskom. Také netradičné, že je to spolu s jahodami :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. však práve :) neviem sa dočkať júna aby som to vyskúšala :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tip na raňajky II. časť

Opäť sú tu inšpirácie na paleo raňajky!
Hneď v úvode by som sa Vás chcela opýtať. Máte záujem o tipy na večeru? Zo skúsenosti môjho okolia viem, že najväčším problémom je "Čo môžem jesť na raňajky, keď sa vzdám múky?" Samozrejme nemôžete jesť len praženicu alebo šaláty. To po Vás nechcem :). Sú rôzne iné možnosti. Preto tu máme druhé kolo, čo dobré si ukuchtiť na raňajky. Ja osobne dávam prednosť slaným variaci-am. Nabudúce Vám  prezradím aj sladké možnosti.

 Prinášam ďalšie tipy:

1.Zapečený grep - recept

2. Lososovo-omeletové sushi  Tri ingrediencie a máte hotovo :),
recept v publikácií: Daniel Green - Paleo dieta 

3. Zapečené avokádo s volským okom  Avokádo nakoreníme podľa chuti (olivový olej, cesnak, čierne korenie),   surové vajíčko umiestníme na miesto odkiaľ sme vybrali kôstku  a dáme zapiecť na  10-15 min. pri teplote 180.C
4. Tekvicové lievance  recept v publikácií: Sladkosti bez výčitiek
5. Praženica a cviklovo-mrkvový šalát
6. Omeleta so špenatom

 7. Avokadovo-paradaj…

Paleo potraviny, váš nový jedálniček!

Pomer vášho nového jedálnička je:
zelenina 45-50% + tuky 25% + živočíšne bielkoviny 25 % 1. základ tvorí zelenina. Áno Paleo neznamená jesť len mäso. Stretla som sa s označením, že Paleo je mäsová diéta. Nie! Vo svojej podstate je Paleo strava zeleninová. Správny paleožrút konzumuje viac zeleniny ako mäsa. Vysoký podiel zeleniny v našom jedálničku zabezpečí vlákninu, vitamíny, minerály a enzýmy. K nej tiež zaradzujeme hríby a morské riasy. 2. Tuky sú pre naše „prepnutie“ zo sacharidového režimu do tukového podstatne dôležité. Predovšetkým hovorím o živočíšnych a stabilných - rastlinných ako kokosový a olivový olej. So slnečnicovým olejom sa nadobro rozlúčte. Nahraďte ho bravčovou masťou, kokosovým olejom, maslom, olivovým olejom. Obmedzením sacharidov potrebujeme nový zdroj energie. Zvýšenou konzumáciou tukov a obmedzením sacharidov zaručene nepriberiete. Zapamätajte si, že jedno vylučuje druhé.

3. Mäso nie je dominantnou zložkou nášho jedálnička, avšak nijako mu neublíži ;). Tuky z mäs…

Stránky / Odkazy o paleo strave,