Preskočiť na hlavný obsah

Ideálne chuťové kombinácie tzv. rýchlovky :)

Jar nám klope na dvere a pripravujem sa k tomu zodpovedne:). Poslušne zbieram medvedí cesnak a rozmýšľam nad veľkonočným paleo menu, o ktorý sa rada s vami podelím v budúcom článku.
V tom dnešnom sa chcem s vami podeliť o nevšedné chute. Vďaka magazínu Tesco som mala možnosť vyskúšať mnou menej známe kombinácie plodov, aj keď o  zdravej kombinácií brokolice a paradajok som vedela už skôr :), ktoré mi ozaj učarovali a rada by som ich šírila ďalej do sveta. Nájdete tu dipy aj šaláty.

Skvelé dipy
- Paradajky v celku pečieme v rúre, kým nebudú mäkké. Rozmixujeme s pekanovými alebo vlašskými orechami. Výborne chutí na sezamovo-ľanových plackách.

- Brokolicu varíme 5 minút. Zmiešame s hrsťou mandlí. Vzniknutý dip podávame k surovej zelenine nakrájanej na hranolčeky :D.

- Cviklu zabalíme do alobalu a necháme piecť hodinu. Potom ju očistíme a zmixujeme so slnečnicovými semienkami.

Zdravá kombinácia
Brokolica a paradajky - prevencia proti rakovine (Zelenina bohatá na antioxidanty, ktoré chránia pred nádorovým ochorením. Brokolica obsahuje sulforafan a paradajky lykopén )

Stačí ak popražte uvarenú brokolicu s paradajkami (prípadne paradajkové pyré) na olivovom oleji a cibuľke! Dochutíte oregánom, soľou a čiernym korením. Je to také jednoduché a chutné :).

Jablko a horká čokoláda - pre zdravé srdce (Draslík v jablku reguluje činnosť srdca a horká čokoláda obsahuje antioxidanty, ktoré chránia telo pred rôznymi zápalmi)

Jednoduchý recept na jablkovo-čokoládovú chuťovku
Jablko si nakrájame na tenké plátky, Rozpustíme horkú čokoládu (81% a viac) vo vodnom kúpeli spolu s kokosovým olejom. Plátky jablka rozložíme po tanieri, Pokvapkáme limetkou a polejeme rozpustenou čokoládou. Posypať orieškami :). Rýchla a famózna chuťovka.


Ideálne kombinácie pre dosiahnutie najlepšej chuti.
- Avokádo+červená cibuľa+orechy+ paradajky+sezam+citrón (avokádo s pradajkami rozmixovať a zvyšok nasekať a primiešať :) a podávať ako dip)

- Vajcia+ Pražené Mandle+zelená cibuľka+losos (prvé tri zložky zmixovať a podávať ako pyré k lososovi)

- Pečená/varená červená repa+jablko+kozí syr+pomaranče+rukola (ideálne všetko nakrájať a podávať ako šalát)

Tri chute šalátu
Sladkokyslý: Jablko nakrájame na malé kocky. Zeler postrúhajte na hrubo a pokropte citrónovou šťavou. Pridajte nadrobno posekané orechy a nastrúhaný parmezán (nemusí byť). Polejeme dresingom z horčice a medu.

Ovocný: zvyšky kuracieho mäska z obeda pomiešajte s pokrajanými jahodami a rukolou. Polejeme dresingom pozostávajúci z pomarančovej šťavy, lyžice horčice, korenia, soli a medu. (Nevýskušaný - na naše jahody si počkám v Júni :)) 

Kyslý: Uvarenú alebo upečenú cviklu pokrajame na plátky. Položíme na ňu kúsky kozieho syra a pomaranča. Lieskové oriešky posekáme na drobno a posýpeme ními šalát. Z balzamikového octu, olivového oleja, cesnaku, bazalky, oregána,  kokos. cukru, citronovej šťavy a soli pripravíme Vinaigrette. Polejeme ním šalát a podávame. 

Vaša

Komentáre

  1. Ta brokolica a mandle... to je presne to, čo by mi chutilo! A Peťovi zasa nie xD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :D ale aj tak to skús, v menšom :) a pekne si k tomu nakrajaj koreňovú zeleninu :) a zemiaky

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super rady, na orechy sice musim davat pozor, pretoze ma z nich boli brucho, ale niektore urcite vyskusam. Hlavne tu repu :)
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a na všetky druhy orechov, či len na konkrétny druh?

      Odstrániť
  4. Mňa veľmi zaujal ten ovocný šalát s mäskom. Také netradičné, že je to spolu s jahodami :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. však práve :) neviem sa dočkať júna aby som to vyskúšala :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Prílohy nie len k mäsu.....Nové Inšpirácie

Aké prílohy používať k mäsu, keď sme ryžu a zemiaky vylúčili? Skúsili ste už niekedy bataty a karfiol? Uvariť a rozmačkať s kokosovým mliekom alebo ghee na hladké a chutné pyré? A čo tak zeleninu na pare? Pečenú zeleninu?  Je toľko možnosti, že po takom dlhom čase mi príde ryža a zemiaky ako veľká nuda na tanieri.

1. Pečená koreňová zelenina! 
Skúste nakrájať mrkvu, petržlen, cviklu, kaleráb na malé kúsky.  Pridať celý cesnak, prípadne ešte namixovať maslovú tekvicu navrstviť na plech vystlaný papierom na pečenie. Pokvapkať olivovým olejom nakoreniť a nechať piecť 45min. pri 190 stupňoch? Alebo skúste do zapekanej misky uložiť v štýle ratatouille :)


Pre inšpiráciu:
Pečená zelenina: http://varimepaleo.sk/pecena-korenova-zelenina/
Hranolky: http://varimepaleo.sk/hranolky-sladkych-zemiakov/
Zeler v paradajkovej omáčke: http://varimepaleo.sk/vynikajuci-hazankin-restovany-zeler-so-slaninkou-cibulou-a-paradajkami/

2. Pyré batatové, tekvicové, brokolicové.... Všetky sa pripravujú rovnako. Uvar…

Tip na raňajky I. časť

Viem. Je ťažko začať so stravovaním, ktoré ste si ešte neosvojili. Pravidla viete ale nemáte potuchy ako začať. Prešla som si tým. Zo začiatku som jedla len praženicu a slaninku so zeleninou. A jesť stále to isté dookola? Po 2 týždňoch by ste vajcia už nechceli ani vidieť a Paleu by ste dali zbohom. Budte však vytrvalí. Študujte. Máme veľa publikacií na túto tému. Internet obsahuje veľa informácií. Keď ste aspoň malinko jazykovo zdatný zvládnete ponachádzať rôzne chutné recepty. Alebo stačí inšpirovať sa tu! :)



Prinášam Vám tipy - inšpirácie na správne paleo raňajky!

1.Varené vajíčka s Dusenou zeleninou na masle

2. Zelenina (čo záhrada dala :D) s olivovým olejom + pečená tekvica okorenená grilovaním korením, alebo klasicky soľou + čiernym k.; skúste nakoreniť americkými zemiakmi, alebo údenou paprikou
3. Zelenina (čo záhrada dala :D) + Karfiolová omeleta Karfiol si večer predtým predvarte. Ráno si ho popražte na masle a pridajte (už v pohári) rozšľahané vajíčka a polejte ním karfiol. P…

Princíp Paleo stravovania je viac než známi. Múka? Nie! A to nie je všetko.