Preskočiť na hlavný obsah

Moja prvá Paleo pizza :)

S priateľom sme trávili, po dlhšom čase, celý víkend spolu, a tak sme premýšľali, čo dobrého by sme si uvarili. Keďže obľubuje pizzu napadlo ma, že by som skúsila za pomoci tapiokovej múky spraviť paleo verziu tohto vo svete obľúbeného fastfoodu.

Na cesto potrebujeme:
250g tapiokovej múky/škrobu
2 vajcia
2 PL olivového oleja
a vodu izbovej teploty podľa potreby

Rúru si predhrejeme na 195stupňov. Všetko naraz zmiešame a aby cesto nebolo suché pridávame postupne vodu. Výsledný efekt je niečo medzi lepkavým cestom, ktorý ma glazúru ako puding. :D (oveľa vláčnejšie až priam mokré)
Dané cesto vylejeme na plech vystlaným papierom na pečenie. Na vrch dáme opäť papier na pečenie, ktorý z rubej strany je potretý olejom. Potom použijeme rozvalku a vyvaľkáme  tenšie cesto. Odporúčam tento krok nevynechať pizza bude hrubá ako koláč a to nechceme.
Opatrne odlepíme vrchný papier a začneme vrstviť buď bazalkovým domácim pestom alebo pestom z DM. Ja som použila pesto z domáceho medvedieho cesnaku :). Druhú polovicu pizze som natrela  paradajkovým pretlakom. Základ by sme mali a ďalej už pridávame ingrediencie podľa chuti: šunku, salámu, šampióny, papriku, vajíčka, zelenina :) a šup s ňou do pekáča na 25 minút. Upozorňujem, že každá rúra je iná, preto priebežne pizzu sledujte dokiaľ nemá zlatisté okraje.

Vaša

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Prílohy nie len k mäsu.....Nové Inšpirácie

Aké prílohy používať k mäsu, keď sme ryžu a zemiaky vylúčili? Skúsili ste už niekedy bataty a karfiol? Uvariť a rozmačkať s kokosovým mliekom alebo ghee na hladké a chutné pyré? A čo tak zeleninu na pare? Pečenú zeleninu?  Je toľko možnosti, že po takom dlhom čase mi príde ryža a zemiaky ako veľká nuda na tanieri.

1. Pečená koreňová zelenina! 
Skúste nakrájať mrkvu, petržlen, cviklu, kaleráb na malé kúsky.  Pridať celý cesnak, prípadne ešte namixovať maslovú tekvicu navrstviť na plech vystlaný papierom na pečenie. Pokvapkať olivovým olejom nakoreniť a nechať piecť 45min. pri 190 stupňoch? Alebo skúste do zapekanej misky uložiť v štýle ratatouille :)


Pre inšpiráciu:
Pečená zelenina: http://varimepaleo.sk/pecena-korenova-zelenina/
Hranolky: http://varimepaleo.sk/hranolky-sladkych-zemiakov/
Zeler v paradajkovej omáčke: http://varimepaleo.sk/vynikajuci-hazankin-restovany-zeler-so-slaninkou-cibulou-a-paradajkami/

2. Pyré batatové, tekvicové, brokolicové.... Všetky sa pripravujú rovnako. Uvar…

Tip na raňajky I. časť

Viem. Je ťažko začať so stravovaním, ktoré ste si ešte neosvojili. Pravidla viete ale nemáte potuchy ako začať. Prešla som si tým. Zo začiatku som jedla len praženicu a slaninku so zeleninou. A jesť stále to isté dookola? Po 2 týždňoch by ste vajcia už nechceli ani vidieť a Paleu by ste dali zbohom. Budte však vytrvalí. Študujte. Máme veľa publikacií na túto tému. Internet obsahuje veľa informácií. Keď ste aspoň malinko jazykovo zdatný zvládnete ponachádzať rôzne chutné recepty. Alebo stačí inšpirovať sa tu! :)



Prinášam Vám tipy - inšpirácie na správne paleo raňajky!

1.Varené vajíčka s Dusenou zeleninou na masle

2. Zelenina (čo záhrada dala :D) s olivovým olejom + pečená tekvica okorenená grilovaním korením, alebo klasicky soľou + čiernym k.; skúste nakoreniť americkými zemiakmi, alebo údenou paprikou
3. Zelenina (čo záhrada dala :D) + Karfiolová omeleta Karfiol si večer predtým predvarte. Ráno si ho popražte na masle a pridajte (už v pohári) rozšľahané vajíčka a polejte ním karfiol. P…

Princíp Paleo stravovania je viac než známi. Múka? Nie! A to nie je všetko.