Moja prvá Paleo pizza :)

S priateľom sme trávili, po dlhšom čase, celý víkend spolu, a tak sme premýšľali, čo dobrého by sme si uvarili. Keďže obľubuje pizzu napadlo ma, že by som skúsila za pomoci tapiokovej múky spraviť paleo verziu tohto vo svete obľúbeného fastfoodu.

Na cesto potrebujeme:
250g tapiokovej múky/škrobu
2 vajcia
2 PL olivového oleja
a vodu izbovej teploty podľa potreby

Rúru si predhrejeme na 195stupňov. Všetko naraz zmiešame a aby cesto nebolo suché pridávame postupne vodu. Výsledný efekt je niečo medzi lepkavým cestom, ktorý ma glazúru ako puding. :D (oveľa vláčnejšie až priam mokré)
Dané cesto vylejeme na plech vystlaným papierom na pečenie. Na vrch dáme opäť papier na pečenie, ktorý z rubej strany je potretý olejom. Potom použijeme rozvalku a vyvaľkáme  tenšie cesto. Odporúčam tento krok nevynechať pizza bude hrubá ako koláč a to nechceme.
Opatrne odlepíme vrchný papier a začneme vrstviť buď bazalkovým domácim pestom alebo pestom z DM. Ja som použila pesto z domáceho medvedieho cesnaku :). Druhú polovicu pizze som natrela  paradajkovým pretlakom. Základ by sme mali a ďalej už pridávame ingrediencie podľa chuti: šunku, salámu, šampióny, papriku, vajíčka, zelenina :) a šup s ňou do pekáča na 25 minút. Upozorňujem, že každá rúra je iná, preto priebežne pizzu sledujte dokiaľ nemá zlatisté okraje.

Vaša

Komentáre