POHYB A CVIČENIE



80% úspechu je v strave a 20% v cvičení. Ja som doteraz toho živým dôkazom. Upravila som stravu a moje telo sa vykresalo bez toho, aby som zabíjala čas v posilňovni.
Človek však zmenou stravy pociťuje aj veľký nával energie a  najradšej by vybehol niekam do prírody alebo sa začne venovať športu. Áno dokonca aj ten najväčší leňoch, ktorý sa nedokázal podstaviť od televízie, dokáže pri správnom princípe stravovania sa dopestovať k peknému telu, a dokonca sa bude venovať aj športu. Chce to len vôľu a malej sebadisciplíny a dokážete svoj život zmeniť. Dokážete to a nepotrebujete jesť žiadne prášky alebo špeciálne kokteily.


Uvedomte si len to, že o svoje telo je treba sa starať. Moje telo, môj chrám. Predstavte si, že by ste uprostred chrámu našli kopec špiny. Pomysleli by ste si to: „To nie je v poriadku.“ A veru, že nie je.

Prívalom novej energie som sa začala zaujímať o samotné cvičenie. Bicyklovala som veľmi rada už od malička. V súčasnej dobe však už nie je na to taký čas. Hlavne, keď vaša polovička žije od Vás hodinu cesty a máva nočné. Času je tým pádom pomenej. Ale vždy keď je dobré počasie naštartujem svoj „ničím výnimočné vymakaný“ bicykel a prevetrám sa.
Keď dôjdem z práce a potrebujem vybiť nadbytočnú energiu siahnem po tzv. cviku podľa kariet. Vďaka knihe Superčlovek som pochopila jeho princíp. Je to ozaj zábava, keď si žrebujete karty a neviete čo presne Vás čaká. Človeku sa aj chce vážne cvičiť, už len pre ten pocit.

Ako to funguje?
Ja som si zvolila cviky: srdce: brušáky, guľa: kliky, zeleň: drepy a žaluď: angličáky
Karty majú číslovanie: 7,8,9,10, Nižník (12), Vyšník (14), Kráľ(18) a Eso(20). V zátvorkách som si zvolila číslo podľa seba. Cvičím každý druhý deň. A ťahám 10 kariet. Ak potiahnem zelenú 10 tak si dám 10 drepov.
Angličáky sú už trochu náročnejšie. Z tých väčšinou uberám :). Takže keď vytiahnem žaluďové Eso tak si ich nedám 20 ale 10. Túto výnimku ozaj robím len pri Angličákoch :D. Ide o to aby sme sa nemordovali a znechutili si tak cvičenie. Chceme sa vlastne zabaviť. A nie, nie je to málo. Vtip je v tom, že pri osvojení Paleo stravovania sa nepotrebujete mordovať hodiny. Stačí Vám Vážne len pár minút.

A čo keď sa mi nechce cvičiť? Nemusíte. Stačí mať pohyb. A dá sa to aj popri Vašej práci. Máte sedavú robotu? Nevadí aj z toho sa dá vyťažiť. Nastavte si budík. Napríklad každú druhú hodinu sa pôjdete prebehnúť hore dole po schodoch.  Sedíte na treťom poschodí? Výborne odteraz výťah nepoužívajte a pekne sa prejdite. Idete niečo kopírovať alebo tlačiť? Tak kopírujte len po jednom tlačive.  Zakaždým sa k svojmu stolu vrátite po ďalší dokument. Buďte ochotný a podujmite sa robiť kolegom kávu. Snažiť sa o takéto maličké aktivity Vám pomôžu k lepšej postave.

Nájdite si akúkoľvek zámienku aby ste vyšli z vašej komfortnej zóny a tak potlačili lenivca v sebe. Pohybovali sa aspoň pri takýchto aktivitách.

Posledný cvik, ktorý by som Vám chcela načrtnúť osobne rada používam pri sťahovaní brucha alebo pri rychlej chôdzi. Tabata je intenzívny tréning, ktorý pozostáva z 20 sekúnd maximálnej aktivity a 10 sekúnd odpočinku opakujúcich sa za sebou 8-krát. 
Čoskoro začnem s novým cvikom. Už od konca januára som si povedala, že to skúsim s kettlebellom. Viacero priaznivcov a vyznávačov Paleo stravy odporúčajú práve kettlebell. Plánujem s kettlebellom cvičiť hlavne vonku, v teplých mesiacoch :). Už mám niečo aj načítané a nejaké tie cviky vyskúšané ale o ňom už v inom článku a podrobnejšie.  

Zdroj obrázkov: https://www.tabataworkout.cz
https://betalist.com/@todayfit
 

Komentáre