Preskočiť na hlavný obsah

Paleo Banánový Chlebík

Pri mojich začiatkoch som neustále narážala na recepty Banánového Paleo chlebíka :). Bola som viac menej skeptická a minimalizovala som možnosti sladkého v mojom stravovaní. Človeka to hneď prejde v období, keď ste žena a prežívate svoj menštruačný cyklus. Nedokážete sa udržať a  máte neskutočnú chuť na sladkosti.

Skúsila som a bola som spokojná. Utíchla moja chuť po sladkostiach a zároveň viem, že som maškrtila zdravo :). Urobte si zdravo-sladký paleo banánový chlebík.
Prinášam Vám niekoľko rôznych receptov na túto dobrotu, ktoré som osobne vyskúšala:

Tie sladšie, na ktoré si dávam domáci džem sladený kokosovým cukrom, čerstvé ovocie :), pripadne tahini (zaujímavá kombinácia chuti, verte mi!) alebo, pre tých čo neriešia laktózu - mascarpone :)


http://blog.paleo-doupe.cz/2012/12/09/bananovy-chleba/
http://grasa.cz/blog/2013/09/06/dezert-na-vikend-8-bananovy-chleb/

Neutrálne, na ktoré si môžete dať aj slanú variáciu ako kozí syr, slaninku, bryndzu :)

https://www.dusanplichta.com/blog/bananovy-power-chlieb/
A pre mňa najobľúbenejší z publikácie Paleo dieta - jídlo pro našu dobu :) 

Tip: nebojte si do zmesi primiešať semienka - tekvicové,  sezamové, slnečnicové, ľanové, kúsky akýchkoľvek orechov :)

Nevyskúšané:
http://www.paleolifestyle.cz/2012/01/15/banana-bread/

 

Komentáre

  1. Ten tvoj vyzerá naozaj chutne. Ja som takéto banánové chlebíky skúšala viackrát (dva razy určite) a nikdy mi nevyšiel podľa predstáv. Raz bol mazľavý a nie a nie ho dopiecť, inokedy mi tam nechutili tie banány, akoby už boli priveľmi prezreté.... skrátka neprišla som týmto chlebíkom na chuť. Ale ako píšem na začiatku, tvoj vyzerá naozaj dobre. Skúsim sa pozrieť na tvoje recepty a porovnať ich, možno zistím, kde bola "chyba". A samozrejme nejaký aj vyskúšam, lebo momentálne mi v kuchyni zrejú tri banány a už by bolo na čase ich spotrebovať.=)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za poklonu :). Mazľavý sa podaril raz aj mne. Trik je v tom, že keď dopečieš necháš ho vo vypnutej rúre odpočívať ešte 10 min. Milujem ho chrumkavý takže nasekám si tam rôzne oriešky a semienka....môj top recept je práve z publikácie....kde sa dáva len jeden banán :) a práve ten druh chlebíka sa hodí aj na slané variácie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja som zatiaľ jedla banánový chlebík iba vtedy, keď mi ho poslala drahého sesternica a nevedela som sa toho dojesť! juj, len mandľová múka...aká drahá záležitosť..x/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám to šťastie, že vlastnime stromy vlašských orechov....takže je toho ozaj kopec :) takže to kombinujem...niekedy si urobím chlebík z vlašských orechov ...alebo mixnem polovicu mletých mandlí a polovicu vlašských :)

      každopádne všetko chuti výborne :)....a mám už aj vytipované potraviny, kde kúpim mandle oveľa oveľa lacnejšie :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tip na raňajky II. časť

Opäť sú tu inšpirácie na paleo raňajky!
Hneď v úvode by som sa Vás chcela opýtať. Máte záujem o tipy na večeru? Zo skúsenosti môjho okolia viem, že najväčším problémom je "Čo môžem jesť na raňajky, keď sa vzdám múky?" Samozrejme nemôžete jesť len praženicu alebo šaláty. To po Vás nechcem :). Sú rôzne iné možnosti. Preto tu máme druhé kolo, čo dobré si ukuchtiť na raňajky. Ja osobne dávam prednosť slaným variaci-am. Nabudúce Vám  prezradím aj sladké možnosti.

 Prinášam ďalšie tipy:

1.Zapečený grep - recept

2. Lososovo-omeletové sushi  Tri ingrediencie a máte hotovo :),
recept v publikácií: Daniel Green - Paleo dieta 

3. Zapečené avokádo s volským okom  Avokádo nakoreníme podľa chuti (olivový olej, cesnak, čierne korenie),   surové vajíčko umiestníme na miesto odkiaľ sme vybrali kôstku  a dáme zapiecť na  10-15 min. pri teplote 180.C
4. Tekvicové lievance  recept v publikácií: Sladkosti bez výčitiek
5. Praženica a cviklovo-mrkvový šalát
6. Omeleta so špenatom

 7. Avokadovo-paradaj…

Paleo potraviny, váš nový jedálniček!

Pomer vášho nového jedálnička je:
zelenina 45-50% + tuky 25% + živočíšne bielkoviny 25 % 1. základ tvorí zelenina. Áno Paleo neznamená jesť len mäso. Stretla som sa s označením, že Paleo je mäsová diéta. Nie! Vo svojej podstate je Paleo strava zeleninová. Správny paleožrút konzumuje viac zeleniny ako mäsa. Vysoký podiel zeleniny v našom jedálničku zabezpečí vlákninu, vitamíny, minerály a enzýmy. K nej tiež zaradzujeme hríby a morské riasy. 2. Tuky sú pre naše „prepnutie“ zo sacharidového režimu do tukového podstatne dôležité. Predovšetkým hovorím o živočíšnych a stabilných - rastlinných ako kokosový a olivový olej. So slnečnicovým olejom sa nadobro rozlúčte. Nahraďte ho bravčovou masťou, kokosovým olejom, maslom, olivovým olejom. Obmedzením sacharidov potrebujeme nový zdroj energie. Zvýšenou konzumáciou tukov a obmedzením sacharidov zaručene nepriberiete. Zapamätajte si, že jedno vylučuje druhé.

3. Mäso nie je dominantnou zložkou nášho jedálnička, avšak nijako mu neublíži ;). Tuky z mäs…

Princíp Paleo stravovania je viac než známi. Múka? Nie! A to nie je všetko.